24 Ağustos 2012 Cuma

Trakya Tarhanası

Blogumla ilgili bir hayalimde Annemin tariflerini hazırlayıp yayınlamak. Her nekadar onun elinin lezzetini tutturamasam da annemin verdiği tarifler çok leziz oluyor. Arada tariflerini eksik veriyor neden bilemiyorum :)

Annemin tarhana tarifiyle bu sene 3 kez tarhanamı yoğurdum. Dün akşamki konuşmamızda ben 3 kilo domatese yarım kilo biber koyuyorum deyince yine ortalık karıştı :)

Malzemeler (ben çok yaptığım için x3 hazırladım )

1 kilo domates
1 kilo kırmızı biber
1 kilo yoğurt
5 kilo un
1 demet maydanoz
1 demet dereotu
1 demet nane
2 avuç pul biber
2 avuç karabiber
2 avuç kekik
2 avuç kuru nane(ben nane kokusunu sevdiğim için tarifde olmadan ekledim)
1 ekmek hamuru
6-7 adet yeşil biber
sarımsak
soğan 4-5 adet

Bütün sebzeleri rondodan geçirip,yoğurt,baharatlar,ekmek hamuru ve un ile yoğuruyorsunuz.(İsterseniz az tuz ekleyebilirsiniz) Unun tamamını hemen dökmeyin.yoğurdukça elinize yapışmayan bir hamur elde etmeniz gerekiyor.

9 gün boyunca hamur şişiyor,şiştikçe yoğuruyorsunuz. 9. gün hamuru parça parça koparıp yayıyorsunuz. tamamen kurumadan rondodan geçirip inceltiyorsunuz. incelen tarhanayı tamamen kurutup bez torbaya alıyorsunuz.
Hepsi bukadar.

Bugün 2.günümüz tarhana kokusu apartman kapısından duyuluyor :))







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder