16 Aralık 2013 Pazartesi

Kelimelerin sözlük anlamlarını bulma

Ecrinin 1. sınıfa başlaması, benim sınavlarım yine Ecrinin jimnastiği , yüzmesi derken bize çok fazla vakit kalmıyor artık. Sabah 6:30 da evden çıkıp akşam 19:30 eve varırsak şükrediyoruz. Saat 20:00 de dersin başına oturup ödevlerimizi bitirmemiz saat 22:00 yi buluyor. Hal böyle olunca bende de enerji kalmıyor.

Bu ara derslere ağırlık verdik. Birde baba ile satranç oynuyor kuzum. Akşamları ders bitince
- Bir stranç'a var mısın baba ? diye soruyor gözünü kırparak. Taşların nasıl hareket ettiğini öğrenmiş. Ben ilk ve son olarak ortaokulda oynamıştım. Ciddi şekilde beni yeniyor ve zevkten dört köşe oluyor.

Beşinci harfi öğrendikleri gün ablamın gönderdiği hikaye kitabını alıp yanıma geldi ve
- Anne burada bu mu yazıyor ? diyerek okumaya başladı. Şaşırdım, sevindim, gurur duydum. Emeklerimin karşılığını almaya başladım. Sonraki günlerde iyice geliştirdi kendini seri şekilde okuyor. Benim okuduğumu yazıyor. Matematik de toplama çıkarmada iyiyiz.
Dün öğretmenin verdiği kelimeleri okuyup defterimize yazdıktan sonra, önce anlamlarını sordum kendi fikrini o kelimeden ne anladığını söyledi sonra ise sözlükten anlamlarını okuduk beraber. Sözlükten kelime bulmayı öğrettim. Bundan sonra gelen kelimelerin mutlaka anlamlarını okuyacağız. Okul çağındaki çocukların en büyük eksiklerinden biri kullandıkları kelimelerin anlamını biliyorlar fakat sorunca söyleyemiyor olmaları.

Çocukları düşünmeye,sorgulamaya teşvik etmeliyiz. 5N1K yı kullanmalılar sıkılmadan,çekinmeden,korkmadan....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder