15 Ocak 2012 Pazar

İsveç Keki(Portakal ağacının tarifi)

Portakal ağacından aldığımız bir tarifi denedim çok güzel oldu favori keklerim arasında artık.
http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2012/01/i%CC%87sve%C3%A7-keki.htm

Tarifi kopyaladım. Bir dahaki sefer içine kesinlikle fındık yada yer fıstığı koymayı düşünüyorum.
Bende kabartma tozu kullandım. Elimde sıvı vaniluyam yoktu ama dr ouetkerin vanilya aroması vardı onu kullandım. Elma sirkem ise ballı idi. Kekde kesinlikle sirke kokusu kalmıyor.

Sosu döktükten sonra resim çekmeyi unutmuşuz. Çok Lezzetli...

Malzemeler:

  • 3 su bardağı un
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı karbonat (ben kabartma tozu ekledim sorun olmadı)
  • 1 tatlı kaşığı tuz (kabartma tozu kullanıyorsanız tuz eklemeyin)
  • 6 yemek kaşığı kakao
  • Dörtte üç su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı soğuk su
  • 2 yemek kaşığı elma sirkesi
  • 1 yemek kaşığı vanilin
  • sos için ayrıca

  • 1 paket çikolatalı puding
  • 500ml süt
  • Hazırlanması:
    1. Kek için kuru malzemeleri bir kapta karıştırın.
    2. Sıvı malzemeleri de ayrı bir kapta karıştırın.
    3. Sıvıları kuru malzemelere bir yandan karıştırarak yavaş yavaş ekleyin.
    4. Karışımı (bu kısmı çok önemli) çok iyi yağlanmış derin veya geniş bir kek kalıbına dökün. 175C'de 35-40 dakika pişirin.
    5. Bu arada pudingi pişirin. Kek pişip puding de hafif ılınınca kekin üzerine dökün. (puding fazla gelecekse bir kase kadarını ayırabilirsiniz.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder